Alla inlägg den 25 januari 2014

Av Babe - 25 januari 2014 18:00

Det är verkligen svinkallt ute nu. Det behövs massa varma kläder så jag sydde en fleecetröja med luva igår.

Denna gången blev det mönstrad fleece med fodrad luva. Jag sydde i resår i framkant på luvan istället för att ha snören som trasslar och är i vägen. Det blev jättebra. Det blev visst ingen bild med tröjan på. Får fixa det innan hon smutsar ner sig för mycket. =)

    

Mönster: Eget

Storlek: 98

Tyg: Grossist & nätbutik(?)

Av Babe - 25 januari 2014 12:00

Igår blev en leopardmönstrad tröja till.

Denna gången sydde jag inte efter mitt egna tröjmönster utan tog ett mönster från ottobre.

Jag vet inte men jag tycker inte att kläder jag syr efter köpemönster blir bra. Den blev kort i kroppen med för långa ärmar. Kantbandet i halsen blev också för stor trots att jag följde beskrivningen.

Jag har läst på olika ställen att ottobres mönster är väldigt stora så jag sydde tröjan i storlek 92 fast min dotter har storlek 98. Den blev ganska tight så nästa gång syr jag i hennes storlek.

Men jag blev ändå ganska nöjd med tröjan. Gillar leopadrmönster.


Mönster: Ottobre

Storlek: 92

Tyg: grossist

     

Ovido - Quiz & Flashcards