Alla inlägg under december 2013

Av Babe - 30 december 2013 21:45

Här är ett blommigt tyg med jättesköna färger. Jag sydde en bady till C och när den nästan var klar lyckades jag få in bodyn i overlocken och den klippte ett stort hål mitt på magen. Fy va ledsen jag blev! Efter det sydde jag inte på flera dagar. Jag har tyg kvar men har inte sytt något mer av det.

 


 Orange botten med bilar och bussar. Det blev en tunika till dottern av detta tyget. Med bollfrans.

    


Av Babe - 30 december 2013 07:45

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i limegrönt men jag börjar gilla det mer och mer. Ihop med svart blir det extra bra. Dessa är stuvbitar jag köpt när jag beställt andra tyger så dom räcker inte så långt.

 

Sålt paket med fleecefoder.

   


Här är en mössa som passar någon som är ca.6-12 månader. Babyvantar passar 0-12mån. Även detta fodrat med lite tunnare vit fleece.

 

Av Babe - 30 december 2013 07:45

Lite tunnare velour, leopard- & zebramönsrat. Köpte en liten bit leopardmönstarat för ett tag sen som bara räckte till ett par byxor till C men jag var tvungen att köpa mer!

       

Av Babe - 30 december 2013 01:30

Ett par muddbyxor sydda i orange velour. Dom är sydda i storlek 68 (en stor 68). Min dotter använde dom upp till närmare stl 80. Jättebra med byxor som kan användas länge. Tyget är köpt i nätbutik.

 


Av Babe - 30 december 2013 01:00

Ny mössa och halsvärmare. Det behövs nu när vintern är på ingång. Jag har tänkt lägga upp lite beskrivningar på hur jag syr olika plagg men jag glömmer alltid att fota.

 

Av Babe - 30 december 2013 00:48

I somras sydde ett set med linne och shorts i lila med dödskallar. Lyckas inte hitta någon bild med kläderna i användning...

    

Här är ett set med flugsvampsbody och joggingbyxor. Bodyn blev lite liten och byxorna för stora.

Min symaskin böjrade krångla så fållen på ärmarna blev två olika dekorsömmar.

      

Allmänt · Byxor · Linne · Set

Tyg

Av Babe - 30 december 2013 00:23

Här är ett tyg min mamma köpte till mig för ett tag sen. Tyget blev en tröja till C. som jag inte hunnit fota.

   

     


Av Babe - 30 december 2013 00:15

Här är en av dom första tröjorna jag sydde och jag är väldigt nöjd med resultatet. Tyget är köpt i tygaffär i närheten där jag bor.

 

Ovido - Quiz & Flashcards