Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Babe - 11 oktober 2013 22:58

Döskallar och stjärnor. Harembyxor i storlek 62. Tyget är köpt i nätbutik.

         

Av Babe - 11 oktober 2013 22:05

Jag har sytt några par harembyxor i sommar och höst som jag tänkte visa.

Första bilden är min dotter i ett par rosa harembyxor mönstrade med ugglor. Cerise mudd. Stl. 86 så aningen stora på henne.

Andra bilden, som inte är någon bra bild, är en beställning till två bröder som blev jättefina i matchande brallor! Tror dom är sydda i stl. 68 & 98. Gröna moln med vita muddar. Tyget har jag köpt i en tygaffär i närheten där jag bor.

 

  

En beställning på gula harembyxor med renar. Jag tycker detta tyget känns lite vintrigt. Tyvär har jag inget tyg kvar och har inte sett i det i butik heller. Brun mudd i midja. Fotmudden är i samma trikå som byxan och lite kortare variant.

 


Och ännu ett par sålda byxor i rosa skog. Svart midjemudd, rosa benmudd. Stl.80

 

Av Babe - 11 oktober 2013 21:19

I somras sydde jag detta linnet med noshörningar. Jag tycker färgerna blev ännu snyggare ihop med svart kantband.

På framsidan av linnet ser man noshörningarna framifrån och på ryggen är det noshörningsrumpor.


Linnet är i storlek 80 och har en dold axelknäppning med tryckknapp.


Tror faktiskt att jag ska leta fram tygbiten jag har kvar och se om jag kan sy något av den...


   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards